søndag 25. november 2012

[DIY] Putetrekk


Når jeg er på loppemarked eller brukthandel, pleier jeg å lete etter retrostoffer jeg kan ta med meg hjem. Planen har alltid vært å kunne sy noe fargesprakende og humørspredende av disse stoffene. Dessverre har ikke tiden strukket til, og de har blitt liggende i en bunke, fulle av potensial. Takket være dette innlegget  på bloggen Fargefest fikk jeg imidlertid endelig ånden over meg. Der fant jeg en lettfattelig beskrivelse av hvordan lage pute med konvoluttåpning. Det beste av alt var at det faktisk var gjennomførbart...

Derfor...






...kan jeg med stolthet si at jeg har sydd mitt første putetrekk til hjemmet vårt. En liten revolusjon for meg personlig. 








Klassiske Audrey har fått selskap av en litt rampete fargeklatt, og TV-stua blei litt gladere. Jeg også. 

6 kommentarer:

  1. Har blitt så inspirert at jeg har vært på ASVO og handlet mange putetrekk som skal få nytt liv! Gleder meg til å prøve! :)

    Katharina

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult! Det er jammen artig å kunne både få inspirasjon og bidra til det. Jeg må også komme meg på ASVO og få tak i flere retrotekstiler. Det er lett å bli bitt av basillen..! :)

      Slett
    2. Jepp. Etter å ha lest innlegget her, kom jeg på at jeg hadde arvet en symaskin av mormor. Den har ikke vært ibruk på minst ti år, så igår dro jeg den frem fra glemselen og sydde en veske. Den ble full av feil, men pytt sann. Ble i alle fall litt bedre kjent med maskinen, så nå må jeg bare fatte mot, og finne fine fargekombinasjoner. Gleder meg!

      Katharina

      Slett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)