lørdag 9. februar 2013

[DIY] Heklet trekk til puff


Denne puffen er en medvirkende årsak til at vi kjøpte huset vi bor i nå. Jeg falt for den første gang jeg så den, og da vi fikk vite at vi kunne få den og flere møbler med på kjøpet, ble jeg sikker i min sak; vi skulle ha huset...








Jeg er fortsatt glad i puffen, men stilen på hjemmet vårt har endret seg en smule siden jeg første gang så den. Puffen trengte med andre ord en ørliten ansiktsløftning. 

Etter å ha søkt litt rundt på nettet, fant jeg hjelpen jeg trengte hos Jorid med bloggen Noe på hjertet. På slutten friheklet jeg, slik at jeg kom i mål på en passende måte i forhold til utgangspunktet mitt. 







Jeg heklet ikke trekket helt igjen, men lot det være igjen en såpass stor åpning  at jeg kunne dra det over puffen.  På denne måten føles det hele litt mindre endelig, og hvis jeg savner de opprinnelige fargene, kan jeg straks trylle dem fram igjen. Det åpner også for at  jeg kan ta trekket av og vaske det etter behov. 








Nå synes jeg puffen harmonerer bedre med de andre fargetonene i TV-stua. Ikke var det spesielt vanskelig å få det til, heller. 











Etter en lang dag er jeg nå rimelig klar for å innta fullstendig hvilestilling. Puffen kommer garantert til å inngå i den posisjonen. 

Ha en finfin lørdagskveld! :)

1 kommentar:

  1. Så kul og effektfull forandring. Lurt!

    Likte godt bidraget ditt til NIB sin utfordring:-)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)