mandag 18. mars 2013

[DIY] Maleprosjekt




Det er veldig populært med grafiske trykk av tall og bokstaver for tiden. Hvis man tør å tillate at noe er litt skakt, ujevnt og, tja, la oss kalle det personlig, kan man jo prøve seg på å lage sine egne versjoner av slike trykk.









Jeg prøvde ut forskjellige skrifttyper på Macen min, helt til jeg fant noen som hadde de uttrykkene jeg var ute etter. Disse brukte jeg som mal (akttegning?!!) for mine egne skisser. Alt ble gjort for frihånd og på øyemål, så det må være takhøyde for litt ujevnheter...









Deretter var det bare å dra fram malerskrinet. Jeg godsnakka med datter i huset, og dermed var alt greit. Det var litt ekstra kos at hun også hadde lyst til å male. På denne måten ble det jo faktisk rein kvalitetstid ut av det hele. 








Akkurat passe skjevt, med noen feilplasserte penselstrøk og litt malingssprut, men fullt mulig å ramme inn likevel.

Nå er de klare for bildeveggen jeg skriver om her. Hvordan den ble til slutt skal jeg komme tilbake til en gang i veldig nær framtid. 

Ha en fin mandagskveld. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)