onsdag 25. oktober 2017

#shopping




#folklore

Ei supersøt t-skjorte, et perlekjede flettet sammen av et tekstil bestrødd med roser, et fargesprakende skjerf til grå høstdager, ei bittelita lærveske med enda mindre detaljer, pulsvarmere som gir assosiasjoner til bunader og alt som er fint. Variasjon over polske tradisjoner. 






#tilhjemmet

En dekorasjon, hvis privilegium det er å være en estetisk nytelse.






#mystyle

Nye plagg til høstgarderoben: ei gul jakke (fordi jeg har blitt så voksen at jeg ikke lenger trenger å bry meg om at jeg egentlig ikke kler gult), en lun genser med matrosstriper og flaggermusermer (fordi flaggermusermer har hatt en høy stjerne hos meg helt siden barndommen) og ei småprikkete dressbukse (fordi det føles fint å ha press i buksa, selv om det bare er hverdag). 







#leseopplevelser

Ei dokumentarbok om spionasjevirksomhet i DDR-tiden. Fascinerende, utspekulert og til tider nesten komisk (for eksempel instruksjoner om hvordan feste en løsbart på den riktige måten). En liten roman i veskestørrelse, kjekk til reiser. Deilig papirkvalitet, fine formuleringer på tysk, og et lite silkebånd som kan smettes mellom det som er lest og det som enda gjenstår. Dikt fra mennesker som har opplevd Auschwitz. Noen overlevde, andre ikke. 






 #velvære

En ny lukt. En ny følelse. 


...

#nyttsomblemedhjemetterpolenturen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)