onsdag 14. mars 2018

Shopping i Berlin


På bruktmarked falt jeg for det fargesterke maleriet med bugnende blomster. Jeg elsker at det ikke er et trykk, og at man kan se og føle på penselstrekene.






Denne boken har fanget min oppmerksomhet tidligere. Med ett ble den min. 








Den dobbeltspente dressjakka i velur smilte til meg fra et salgsstativ. Jeg synes den er helt fantastisk, og leter etter en passende anledning til å ta den i bruk for første gang. 







På bruktmarkedet kom vi også over disse nagelstakene. Nå trenger jeg bare noen flere, så jeg kan bygge en lysestakeinstallasjon som ruver litt i landskapet...






Jeg har lenge vært fascinert over hvor mange historier bildene til Dennis Hopper forteller. Da var det jammen fint å finne denne, som kan fortelle meg enda litt mer om bildene hans (og kanskje også hva de forteller om).






Hver morgen presser jeg sitroner og har saften i en kopp med oppkokt vann. Et enkelt grep for å ta vare på egen helse. I Berlin fant jeg en ekstra forseggjort presse som kan tilføre morgenritualet litt visuell nytelse også.






Vi er lite i suvenirbutikker, men vi drar gjerne til Box Off Berlin. Der selger de suvenirer skapt av lokale kunstnere, flott fotokunst og bøker som man ikke finner overalt. Jeg gleder meg veldig til å lese boka om de glemte stedene i Berlin. Det er noe helt eget ved uttrykket til ting som er i ferd med å bli tatt tilbake av naturen. 






Etter en lang vinter ser jeg fram til å gi føttene mine litt ekstra pleie. Og jeg gleder meg til å endelig få hengt opp noen av Instagrambildene mine, ved hjelp av de delikate og minimalistiske magnetene jeg endelig har klart å spore opp. 






Og så til slutt: min første (og trolig siste) kjole med skulderputer. Jeg elsker den. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)