søndag 19. november 2017

Å vente på de rette velourgardinene...


I sommer startet vi på prosjekt pusse-opp-soverom






Men det som var tenkt å være et kortvarig prosjekt, trakk ut da jeg midt i prosessen ble syk. Lufta gikk ut av meg, og alt tok plutselig veldig lang tid. 






Nå er endelig siste finish på plass: velourgardinene. Men før det var det mye annet som måtte gjøres. 






Vi startet med å legge nye vegger og gulv, for slik å få et renere uttrykk. Av samme grunn unnlot vi å legge lister i taket. 







Tak, gulv, vegger og vegglister ble malt i samme farge: antikkgrå. Det samme ble bildelistene, slik at de skulle gi inntrykk av å flyte i ett med veggen. 






Én vegg ble malt i kontrastfargen nordisk hav. 






På ett av høstens loppemarkeder fant jeg ei lampe som i form var akkurat som jeg hadde sett for meg. Fargen var ikke helt optimal, men den har vokst på meg. Nå får den nok lov til å forbli som den er, uten noe mer behandling. 






Ellers holdt jeg stylingen i rommet i blått, gyllent og naturlig farget tre. 






Helt til slutt festet vi skinner for gardiner i taket, foran både vinduet og garderobeinstallasjonen. Gardinene fungerer som skjerming mot innsyn og gir lunhet til rommet. 

Lenge etter det jeg hadde sett for meg, har vi fått ei skikkelig hule, som det skal bli deilig å krype inn i når de kalde vinternettene kommer. Og det var helt klart verdt å vente tålmodig på den siste brikken: de dypblå velourgardinene. 



Fargekoder
Antikkgrå: S2502-Y
Nordisk hav: S6020-R90B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)