torsdag 2. november 2017

Dette gleder jeg meg til i november: å nyte tiden midt imellom


1. Det stille pusterommet mellom en travel høst og førjulsforberedelser. Ei lita lomme der man kan ta tiden tilbake og gjøre litt mer som man vil med den. Et kort øyeblikk der det er litt lettere å praktisere livsnytelse. 

2. Endelig å få gjennomført fjellturen jeg har drømt om i hele høst. Kroppen er klar for det nå. 

3. En plutselig bonusfridag som gjør helga ekstra lang. Mer rom for familie, morgener som går sakte, sofakos, kaffekopper, litteratur og samtaler rundt middagsbordet.

4. Å få på plass de siste detaljene på soverommet. Henge opp velourtekstiler i dype farger, og skape en lun hulefornemmelse. Gjøre det til et sted der vinteren ikke når inn, og søvnen vil være en Tornerose verdig. 

5. Når jeg føler tiden midt imellom har gjort helingen sin og jeg er moden for det: begynne å småpusle med juleforberedelser. Først bare tankeveving og små, spirende ideer, deretter mer og mer handlekraft. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)