torsdag 15. mars 2018

Isbading, badstue, grilling og klatring


I går reiste ungdomsskolen på en liten utflukt med isbading, badstue, grilling og klatring. Det ble en minneverdig tur. 







En ansvarlig voksen hadde reist i forveien og sørget for å varme opp badstua. 







Rundt oss var det full vinteridyll. Myk snø med fine spor, varme fra sola som tæret på istappene, og den friske lukten av barnåler. 







Noen hadde mye å tenke på: skulle de tørre å isbade eller ikke?






Mange tok sjansen: vasset ut i elva og dukket seg litt i den, før de sprang rett inn i den lune badstua for å få varme i kroppene igjen. 







Noen hadde med noe varmt på termos, andre holdt seg varme ved å klemme på en god venn.







Når alle som ville hadde isbadet og varmet seg i badstua, trakk vi til en gapahuk for å grille. Der spiste og lo, tøyset og tullet vi om hverandre. 






Da vi hadde spist lenge og vel, dro noen til innendørsbassenget for å leke seg der til vi skulle hjem, mens andre ville utfordre seg i klatreveggen. Noen var veteraner, mens andre tok sin aller første tur. Elevene utfordret meg også til å prøve, og til slutt ga jeg etter. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke har turt å prøve tidligere...


...

For en fantastisk dag det ble, der både ungdommer og litt mer voksne damer fikk kjenne på mestringsfølelse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)