tirsdag 30. oktober 2012

Rosa fokus



De fleste av oss kjenner noen som har vært eller er rammet av kreft. Noen ganger går det bra, andre ganger dessverre ikke. I den sammenhengen synes jeg det rosa initiativet til fabelaktige Maia er kjempeflott. Hun donerer ved hjelp av aktivitet på bloggen sin bort penger til Rosa sløyfe-aksjonen.


Jeg er ikke like etablert i Blogglandia, og vil nok ikke klare å dra i gang tilsvarende. Men jeg kan om ikke annet vise at temaet opptar meg og berører meg gjennom å ha litt rosa fokus selv i dag. 





Disse gavebåndene har vel det man kan kalle den klassiske prinsesserosafargen. I store doser kan det kanskje bli slitsomt, men med en akkurat passe stor dæsj, blir det akkurat passe hyggelig. 





Rosafargen på dette heklestykket er helt annerledes. Den er ikke like frisk, men har til gjengjeld en helt annen varme i seg. Fargen er lun og god og trygg.





Neonrosa er i vinden for tida, og det skjønner jeg godt. Det er virkelig en farge å la seg fascinere av. Den er full av energi og overskudd. Med neonrosa i nærheten er man nesten nødt til å bli i godt humør..!





Denne pelargonien bærer forskjellige rosanyanser. Det kan kanskje være litt vanskelig å vite hvor man har den, men steller man godt med den, spiller den på lag og kan være kilde til mye glede...







Det finnes et menneske bak hvert enkelt krefttilfelle. En personlighet, en karakter. Man er så mye mer enn kreft. Akkurat som rosa er så mye mer enn bare rosa...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)