lørdag 10. november 2012

[DIY] Alternativ vimpelrekke




En liten stund tilbake kjøpte jeg disse fascinerende gavelappene på Kremmerhuset. Jeg har tenkt og tenkt, og ikke helt funnet ut hva jeg ville gjøre med dem. Jeg hadde liten lyst til å bruke dem til det de er ment å brukes til, fordi det ville innebære at de forsvant ut av huset, én etter én. I dag fikk jeg plutselig en idé. Ikke en revolusjonerende idé, men like fullt en idé. 






Dagens prosjekt: lage en alternativ vimpelrekke. Det ble med andre ord en aldri så liten DIY denne lørdagsformiddagen...






Jeg begynte enkelt og greit med å klippe løs et stykke hyssing med god lengde. Jeg tok utgangspunkt i midten av denne, og trædde én og én gavelapp på. Jeg knyttet en enkel knute ved hver lapp, for slik å forhindre at de beveger på seg.









Knytinga var fort unnagjort, noe som passer min til tider rastløse natur utmerket...







Den alternative vimpelrekka er ikke spesielt tung, så det fungerer fint å feste den med washi-tape. 







Lang, lang rekke...







...ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)